Subject: RE: Pärnu maakonnas Põhja-Pärnumaa vallas Lehtmetsa tee projekt
From: "Reio Vesiallik" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Date: Fri, 13 Sep 2024 16:24:20 +0300

Tere.

Edastan korrigeeritud projekti kooskõlastamisele.

1.	Oleme lisanud autorongi koridoi, kahjuks ei ole esitatud
näidisprojekti lahendus liiklusohutu, kuna sõiduk peab manöövrit
sooritades sõitma vastasuunda. Autorong pöördeks on R15 vajalik.
2.	Kraavi peab välja ehitama ristuva kraavi põhjani.
3.	Võtsime tähispostid maha.
4.	Truup on projekteeritud vastavalt vooluhulkadele. Lisan info
arvutustabelist ning truubi dimensioneerimise juhendist.

5.	Korrigeerisime kokkuviimise. Valged alad on kraavi permid, halla
ala oli üleliigne ja seetõttu kustutatud.
6.	Kraavide ulatus on nähtav nähtavuskolmnurga jooniselt.
7.	Kustutasime tingmärgi.
8.	Kustutasime jooned.

Lugupidamisega, Best regards

Reio Vesiallik

Projektijuhtimise grupijuht, Project Management Group Manager

Reaalprojekt OÜ

Vabaduse pst 174B, Tallinn 10917

Mob. +372 5280 504

www.reaalprojekt.ee <http://www.reaalprojekt.ee/>

From: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: kolmapäev, 11. september 2024 21:01
To: Reio Vesiallik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Pärnu maakonnas Põhja-Pärnumaa vallas Lehtmetsa tee projekt

Tere,

Olete esitanud meile kooskõlastamiseks töö nr P23100 „Lehtmetsa tee
ristumiskoht riigiteega 19208 Salu-Kaelase km 2,281“

Projekti osas on meil järgmised märkused:

1.	Projekteeritud ristumiskoha raadiused viivad ristumise riigiteega
ebamõistlikult laiaks. Miks on projekteeritud raadiused R15 antud
asukohas?

Juhinduma peab küll meie mahasõidu tüüp II põhimõtetest, kuid samas on
öeldud, et raadiuste määramisel tuleb lähtuda sõiduki pöörderaadiusest,
mida antud mahasõitu kasutavad.

Näidatud pöördekoridor on antud sadulautorongi  järgi (mis
sõidukiirusel?), metsaveoautode puhul ei ole tegemist sadulautorongiga
vaid autorongiga (18,75 m).

 Toon siinkohal näitena samaväärse laiusega (5.5 m lai)  riigitee
ristumiskoha projekti ning siin on ristumiskoht pöördeosadega R10.

Palume teha projektis vastavad muudatused.

Näide 5,5 m laiuse riigitee puhul, kus R10 m raadiusega on võimalik tagada
autorongi pöördekoridorid.

2.	Hetkel projekteeritud ristumiskoha pöördeosa lõpeb peaaegu
olemasoleva truubi peal. Kui pöördeosad viia R10 peale, siis nihkub see
tuubist oluliselt kaugemale.

3.	Projekteeritud ristumiskohale on ette nähtud tähispostide
paigaldamine.

Tegemist on siin madala liiklussagedusega riigiteega, mille ääres
tähispostid puuduvad.

Meie korrashoiul lasub hilisemalt kohustus nende korrashoid ja asendamine,
kui neid kahjustatakse või lõhutakse tee hooldega.

Tähisposte palume mitte projekteerida

4.	Olemasoleva Lehtmetsa tee aluse truubi läbimõõt on De500. Uus
projekteeritud truup on 400-ne.

Truubi vähendamine on lubatud ainult siis kui see on arvutuslikult
kontrollitud ning tõendatud ja projekteerija poolt kinnitatud.

Mille alusel momendil on truubi läbimõõtu vähendatud?

Truubi otste kindlustamist ei ole projektis näidatud.

5.	Mida tähendab peale ristumiskoha osa antud tee lahendus?

Riigitee ristumiskoht on laiusega 6,5 m edasi on 4,5 m ning mida
tähistavad valge ja hall tingmärk?

6.	Kas riigitee suunas tulevad kraavid on samas mahus mis täna või
lisandub siia midagi? Küsimus on vee hulgas mida riigitee suunas
juhitakse. Riigitee all on ainult 500 ne truup

Kuna meil ei ole võimalust näha terviklikku tee lahendust, siis ei saa
seda hetkel kontrollida.

7.	Projektis märgitud tingmärk puhastatav nõva – see ei näita ju
tegelikku olukorda ja toestatavat puhastustööd. See on näidatu kõigile

projekteeritud kraavidele, ka nendele osadele, kus ennem üldse kraavi ei
ole.

8.	Mida tähistavad joonisel need jooned, tingmärkidest ei loe välja

Korrigeeritud projekt palume esitada uuest kooskõlastamiseks e-posti
aadressile [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.